IMPACTLAB

Een nieuwe boost voor de wetenschapscommunicatie in Nederland

De Nationale Wetenschapsagenda (NWA) kent financiering toe aan zeven innovatieve wetenschapscommunicatieprojecten. De projecten zijn verschillend van aard, maar hebben één ding gemeen: ze beogen de verbinding tussen wetenschap en de samenleving te versterken. Alle projecten richten zich daarbij op een toegankelijke benadering van de wetenschap voor een divers publiek.

Impactlab: verder met wetenschapscommunicatie

Parallel aan de financiering van wetenschapscommunicatieprojecten, werkt NWO samen met het Impactlab van de Universiteit Leiden en de Universiteit Utrecht. Het Impactlab onderzoekt de effecten van wetenschapscommunicatie en ontwikkelt instrumenten en een toolbox waarmee onderzoekers de impact kunnen meten. Ook draagt het Impactlab met haar activiteiten bij aan de ontwikkeling van het vakgebied wetenschapscommunicatie.

Meer informatie vind je hier: https://www.nwo.nl/nieuws/zeven-innovatieve-projecten-gehonoreerd-om-wetenschap-en-samenleving-sterker-te-verbinden