IMPACTLAB

IMPACTLAB, VSC en MuseumJeugdUniversiteit slaan de handen in elkaar

IMPACTLAB, VSC en MuseumJeugdUniversiteit organiseren een Drieluik impact van wetenschapscommunicatie in musea en science centers

Wat is het effect van de wetenschapscommunicatieactiviteiten in jouw museum of science center? Bereik je de doelgroep die je voor ogen had? Hebben de activiteiten het gewenste effect? En hoe meet je dat? Madelijn Strick (UU), Anne Land (UL), en Ward Peeters (UU/UL) werken in opdracht van NWA aan een evaluatie toolbox waarmee de impact van wetenschapscommunicatie in kaart gebracht kan worden.

Tijdens deze reeks leer je meer over de toolbox en ontwikkel je handvatten om zelf de impact van jouw eigen publieksactiviteiten te meten. Onderzoek bijvoorbeeld de impact van een MJU-lezing, tentoonstelling, vakantie-activiteit of iets anders waar je nieuwsgierig naar bent, waardevol voor zowel de VSC- & MJU-leden als voor de wetenschappers die de toolbox ontwikkelden. Zij bestuderen op hun beurt weer op meta-niveau de impact van wetenschapscommunicatie-activiteiten door heel het land.

Data en tijden:
wo. 30 mrt 2022 11:00-12:00
wo. 6 apr 2022 10:00-12:00
wo. 25 mei 2022 11:00-12:00

Aanmelden: Uiterlijk 23 maart via deze link

Meer info: https://www.vsc-netwerk.nl/vsc-projecten/drieluik-impact-van-wetenschapscommunicatie-in-musea-en-science-centers/