IMPACTLAB

IMPACTLAB en Weekend van de Wetenschap

Op zaterdag 1 oktober opent het Koninklijk Nederlands Instituut voor onderzoek der zee (NIOZ) in Yerseke voor het eerst in 10 jaar weer haar deuren voor het publiek tijdens het Weekend van de Wetenschap. Van 10-16 uur is er voor alle leeftijden veel te beleven: doe-dingen, demo’s, lezingen over biodiversiteit, bouwen met de natuur, zeespiegelstijging en meer. Bij laag water (van ongeveer 12:30 tot 15:00 uur) is het ‘onderwaterlab’ te bezoeken voor wie niet vies is van een beetje modder.

Het IMPACTLAB gaat, i.s.m. het NIOZ en NWA, onderzoeken wat bezoekers intrigeert, en wat ze van de dag mee naar huis zullen nemen.

Samen met Expeditie NEXT, het Nationale Wetenschapsfestival voor kinderen, zet het NIOZ een programma neer voor jong en oud. Kinderen en volwassenen gaan op expeditie langs verschillende activiteiten: rondkijken op een echt onderzoekschip, zelf testen of planten sterker zijn dan golven of uniek zeewiersnoep maken. Zo ontdekken ze samen de grote rol van de zee in de toekomst.